Tracks 2017

Juià-forns rajoler i de Calçs de Celrà-Castell de Palagret-Sant Joan de l’Erm

Ruta feta amb el caminants dels diumenge i els inseparables companys de “quatre potes”.
Avui ens hem desplaçat fins a Juià per fer una ruta ben distreta i amb un munt de punts d’interès.
Hem deixat els cotxes a l’aparcament municipal de Juià i hem seguit el carrer que passa al costat del restaurant Juià (on després de caminar esmorzarem), deixem el carrer e Iglesia de Sant Pere a l’esquerra i seguim carretera amunt (dreta) per passar davant el impressionant mas Suardell, una magnífica masia fortificada de grans dimensions que, per les seves característiques ha de enfonsar els seus orígens més enllà del segle XIV. Probablement, la masia i la seva fortificació deuria de resultar de la importància estratègica del castell de Juià que va estar habitat, al menys, fins el segle XV, ja que se sap que a principis d’aquest segle es parla d’Alamanda de Juià i del seu fill, menor d’edat. També sabem que fins i tot el segle XVII, Juià encara era una població de jurisdicció reial.

Camí de ronda…Llançà – El Port de la Selva – Llançà

Avui hem sortit amb els caminants dels diumenges i els cosins de La Escala a més dels nostres inseparables companys de quatre potes.
Hem anat fins a Llançà per fer la ruta del camí de ronda fins el Port de la Selva.
Els camins de ronda deuen el seu nom a les rondes o guàrdies que han fet, tradicionalment, les patrulles, resseguint la línia de la costa, per a vigilar el contraban i el trànsit d’embarcacions (anteriorment, havien sigut camins de pescadors, usats per anar a pescar o en cas de naufragi, poder accedir al punt en qüestió). Els Camins de Ronda són una magnifica via per descobrir i gaudir d’aquests paisatges tan diferents i, sovint, tan meravellosos.

Pals-Basses de Les Closes Boues-Pantaleu-Sant Feliu de Boada

Seguint el tarannà de les últimes sortides del diumenge pels voltants de La Bisbal, avui tocava la zona de Pals…
Hem deixat el cotxes al aparcament que es troba als peus del Pedró i davant del restaurant La Vila, on esmorzarem després de la caminada.

Visita la realització d’aquesta ruta

Santa Fe del Montseny-Pantà de Santa Fe-l’Empedrat, Turó i Esquei de Morou-El Convent del Pla de l’Espinal-Font de Passavets

Aquesta ruta té dos parts ven diferenciades: Sortint i arribant a Santa Fe de Montseny, la primera part es molt concorreguda i una de les clàssiques d’aquesta zona: passant per la riera de Santa Fe fins el pantà de Santa Fe, (La paret del pantà es va construir entre 1920 i 1935, amb una alçada de 19 metres i una base de 14 metres, per contenir uns 900.000 m d’aigua.. La casa que hi ha al costat del pantà, la Fabriqueta, era l’antiga centraleta que produïa electricitat per a l’hostal de Santa Fe).

Ruta dels arbres monumentals de Bordils

Avui hem tornar a fer ruta amb els caminants dels diumenges i els inseparables companys de “quatre potes”.
Aquesta ruta l’he “copiat” dels companys d’alguna que altre trescada: capità haddock, Cuca de Llum, Montagut i Santi Gavarres… https://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=11059072.
Gràcies companys per ferma-la descobrir!!.

Visita la realització d’aquesta ruta

Un tomb per l’Empordanet d’en Josep Pla… Ullastret-Serra de Daró-Llabià-l’estany d’Ullastret

Si la setmana passada caminàvem per paratges que en Josep Pla anomenava “Terraprim de l’Empordà”, aquesta setmana toca fer-lo per l’Empordanet.
En el seu llibre de viatges, en Pla escrivia d’aquesta zona:
A l’Empordà, la bellesa del paisatge és pràcticament constant: la del paisatge d’Ullastret ho és fora de mida. Hom es troba al mig d’una vall, tancada a ponent, a llevant i a migdia i oberta de bat a bat al nord sobre una agricultura productiva a primer terme; unes frondes arbòries esponjoses, elegants i tendres, una mica més enllà i una fuga panoràmica sobre el Pirineu que només es pot qualificar d’inoblidable si no es vol pecar per defecte. La vall, que quan s’inunda forma l’estany, està tancada al sud en la perspectiva llunyana per les muntanyes de les Gavarres, que són d’un verd perenne i dens i tenen una melodia d’arabesc que, per discreció, no fatiga.
Així dons, ens acostem a Ullastret per començar aquesta “literària ruta”.

Colomers-Gaüses-Els Pins-Vilopriu-Colomers

En Josep Pla va descriure els paisatges dels nostres voltants com a existencials, les tres zones que ell va delimitar en funció del paisatge eren: l’Alt Empordà, el Terraprim de l’Empordà i l’Empordanet.
Aquesta ruta està dins del que ell anomenava “Terraprim de l’Empordà… Es tracta d’un paisatge ondulat, amable, amb abundants camps de conreu, boscos de pi i alzina, i petits poblets.
La ruta comença a Colomers, concretament a peu de la carretera GI-634 (Verges-Colomers) i la cruïlla de la carretera GI-631 que ens portaria a Vilopriu…aquí i a tocar l’embassament del Ter, es troba el restaurant El Xalet, on després de caminar, esmorzarem.

Madremanya-Vilers-Bevià-La Vilosa-El Pedró

Sortida amb els col·legues caminants dels diumenges i els inseparables companys “de quatre potes”
Comencem l’excursió a la població de Madremanya. Deixem els cotxes a l’Eixample una zona de nova urbanització i en fase de creixement situat a la part alta del poble. I concretament al C.I.R. (Centre Intergeneracional Rural)…un espai integral que aglutina tots els serveis: sala polivalent, consultori mèdic, servei municipal de bar, restaurant i botiga, i ubicat al costat del pavelló municipal d’esports.

Visita la realització d’aquesta ruta

Molí d’en Ribes-Molí d’en Frigola-Daró-Forn de Calç de can Puigmiquel-Sant Sadurní de l’Heura

Caminada matinal, amb els col·legues que dissabte rere dissabte i acompanyats dels nostres inseparables companys de quatre potes, sortim a fer un tom pels voltants de La Bisbal.
Sortint de Sant Sadurní de l’Heura, passem per la ma sobre pedra (megalítica?), que està molt a prop del Forn de calç d’en Puigmiquel i que visitarem a la tornada. Hem baixat i travessat el Daró, just al enclavament del molí d’en Ribes, tot i trobar-se en estat ruïnós encara conserva el rellotge de sol en la seva façana.

Visita la realització d’aquesta ruta

Sant Pau de Segúries-Coll Pregon-Sant Salvador de Bianya-Via Romana de Capsacosta-Sant Pau de Segúries

La Via romana de Capsacosta és una autèntica obra d’enginyeria d’importància monumental i un testimoni excepcional d’un període històric de gran transcendència per al nostre país.
Creada en època de l’Imperi Romà, la Via romana de Capsacosta és ben fàcil de resseguir. En diversos trams presenta un excel·lent bon estat de conservació. Aquesta calçada era denominada Via Annia i era un ramal de la Via Augusta. Des de Figueres entrava cap a la zona de muntanya, i després de travessar la plana de Bianya s’enfilava pel Capsacosta i seguia cap al coll d’Ares, per tornar a enllaçar després, ja dins la Gàl·lia, amb l’esmentada via principal.

Visita la realització d’aquesta ruta

Alzina del Salari-Balma de la Porquerissa-Font de la Pola- coves del Racó Gran i de la Cort Fosca- Hospital de Sang-Cova del Mal Pas

Aquesta es una ruta que potser no és de les més transitades del parc…(afortunadament), però que val molt la pena de realitzar.
Sortim des de l’aparcament de l’Alzina del Salari, que està situat al km.11 de la carretera de Matadepera a Talamanca i a tres kilòmetres abans del coll d’Estenalles. Una pista ,al principi enquitranada i després de terra, amb constant pujada, ens porta fins al coll de Tres Creus on ens creuem amb el GR 5. Aquí un indicador del indret ens guia a seguir direcció a la font de la Pola. Amb pocs metres, ja gaudim d’un espectacular paisatge amb vistes al Paller de Tot l’Any en primer terme i com a teló de fons…Montserrat.

Visita la realització d’aquesta ruta

IV trobada wikilocquera 2017…Puig d’Arques – Puig Gavarres – Puig d’Aiguabona – Can Genoer – Can Regidor

Com ja va sen habitual els últims anys, en acabat les festes de Nadal i Reis i per cremar els torrons, en Miquel (capita haddock), ens te preparada la Trobada de Wikilocquerus, que aquesta es ja, la IV edició.
Com molt bé diu en Miquel… la idea d’aquestes trobades és posar cara a alguns companys que estan a la Xarxa, dels que a vegades tan sols coneixem el seu Pseudònim o nom d’usuari a Wikiloc. Retrobar-nos també amb amics amb els que compartim coneixements al voltant dels camins i corriols de les nostres contrades.
Si les tres edicions anteriors, la trobada es va fer per la zona de l’Ardenya, aquest any ens ha tocat de més a prop, sent la zona a trescar, les Gavarres.
En aquesta ocasió…”la missió” de preparar la ruta ha estat a càrrec del company de wikiloc jmarticampmajo…(Jesús, des de aquesta tribuna et vull felicitar per la feina ben feta que has dut a terme).
El punt de trobada va ser als Plans de Can Sabater… just sota el Puig d’Arques, algun company de trescada, algunes cares conegudes, i noves incorporacions…en total 60 caminaires més 7 companys de quatre potes.